Nieuws, juli 2017

25 juli 2017

SP wil opheldering burgemeester over gemiste kans inrekenen van criminelen

De SP fractie is zeer onaangenaam verrast door het niet thuis geven van de politie bij een zeer kwalijke criminele operatie, waarbij in een eerste fase wielbouten werden losgedraaid van auto’s van een tweetal autobedrijven in Hengelo. De politie wilde het dringende verzoek van één van de autobedrijven niet inwilligen om extra te surveilleren. Achteraf is daarmee de sterke mogelijkheid tot een heterdaad van deze criminelen om zeep geholpen. De SP wil opheldering van de burgemeester.

23 juli 2017

TEKEN OOK MEE!

Foto: SP Hengelo

Veel mensen zijn verontrust over de op handen zijnde miljoenenbezuinigingen bij de Ziekenhuisgroep Twente (ZGT), waarbij de toekomst van arbeidsplaatsen in Almelo en Hengelo en het voortbestaan van de spoedeisende hulp in Hengelo op het spel worden gezet. Zo schreef een ‘medisch manager’ van de ZGT aan patiënten een brief over de verhuizing van de polikliniek longgeneeskunde vanaf 3 juli 2017:

23 juli 2017

Bewonerscomité Klein Driene legt eisen renovatie neer bij Welbions

Foto: SP Hengelo

Het onlangs opgerichte bewonerscomité Klein Driene heeft bij Welbions opheldering gevraagd over de slechte staat van hun woningen en wil weten waar het aan toe is: wanneer en hoe hun woningen gerenoveerd gaan worden. Daartoe heeft zij een tiental eisen neergelegd die de bewoners in deze wijk samen hebben geformuleerd. Welbions zegde het comité onder andere toe te kijken naar betere compensaties dan bij vorige renovatierondes in Klein Driene