Nieuws, juli 2016

18 juli 2016

Grote opkomst bij informatieavond over Nationaal Zorgfonds in de Hasseler Es

Foto: SP Hengelo

Bijna honderd belangstellenden waren aanwezig op een informatiebijeenkomst in het Kulturhus Hasselo die door de plaatselijke SP afdeling was georganiseerd om te spreken over het Nationaal Zorgfonds. Het plan voor één zorgverzekering met een verruimd basispakket, inclusief fysiotherapie, tandzorg en vergoeding  kosten geestelijke gezondheidszorg. Bijzonder is ook dat in dit plan er geen eigen risico meer wordt gevraagd van alle verzekerden.

10 juli 2016

Al veel aanmeldingen voor een openbare avond over een Nationaal Zorgfonds in Kulturhus Hasselo

Foto: SP Hengelo

In de afgelopen weken geleden  zijn actieve Hengelose leden deur aan deur geweest in de Hasseler Es om met bewoners in gesprek te gaan over het Nationaal Zorgfonds, zonder eigen risico.

10 juli 2016

“SP college zet roeiend tegen de stroom in goed sociaal beleid neer”

Foto: SP Hengelo

In zijn algemene beschouwingen wees fractievoorzitter Floor van Grouw er op dat dit de eerste meerjarenbegroting is sinds de bankencrisis waarbij er vooralsnog geen grote bezuinigingsopgaven liggen: Van Grouw: "Het lijkt erop dat er de komende jaren geen noodzaak is om fors te bezuinigen. We kunnen de dingen doen zoals we gepland hebben. Zoals de vernieuwing van het Twentebad, de muziekschool gaat samen met HEIM/Crea en wil graag nieuwe huisvesting, de renovatie en uitbreiding van het stadhuis is begonnen, de overdracht van Warmtenet aan markpartijen en de aanleg van de hoofdleiding; veranderingen in de Sociale Werkvoorziening door “Beschut werk”en de oprichting van een nieuw groenbedrijf. De SP wil dat de gemeente in de komende tijd gaat kijken naar een betere aanpak van het doelgroepenvervoer, zowel voor dagbesteding alsook voor leerlingen van het speciaal onderwijs."